ENGLISH
HRVATSKI
ART-e-FACT,  STRATEGIJE OTPORA IZDANJE 01: ILEGALNA IMIGRACIJA IZDANJE 02: UTOPIJA [TI SI OVDJE] IZDANJE 03: TECHNOMYTHOLOGIES IZDANJE 04: GLOCALOGUE UTOPIJA
UVODNIK BIBLIOGRAFIJA O ART-E-FACT-U KONTAKT
REPORTS
GLOBAL+ MAP
IMAGE OF BODO KAPING
THEORY
MOŽE LI SVIJET UMJETNOSTI DOISTA STVORITI HOLLYWOOD BOLJE OD HOLLYWOODA?


TRAVELOG

Svijet na putovanju
Boris Groys
Turist i stanovik grada postaju jedno.

MOŽE LI SVIJET UMJETNOSTI DOISTA STVORITI HOLLYWOOD BOLJE OD HOLLYWOODA?
Steven Rand
Hipnotizam tehnologije – vidi li mu se kraj?

Mobilna utopija
Charles Esche
Utopijski izlet koji je povezao dvije vizije međusobno udaljene 400 godina

FEATURE AND WRITINGS
LOOKING FOR A HUSBAND WITH AN EU PASSPORT BY TANJA OSTOJIC
ONLINE
Light Type Writer
Constantin Luser


THEORY

Utopija s
Larom Croft i nekim drugim ČudoviŠtima i izvanzemalj-
cima

Marina Gržinić
Novi smjer žudnji; činjenice i tijela u globalnom svijetu

IMPERIJ I NJEGOVE UTOPIJE
Žarko Paić
Kako misliti utopiju, a ne pobjeći od društva realne represije / depresije u geto ili azil za fantastične outsidere?

ZERZAN VON TARZAN UND TAXIS - FAŠIZAM UŽITAKA ILI FAŠIZAM STVARI
Zoran Roško
Želja da postanemo stvari naša je glavna utopija




ART WORK
TRANSMISSION
CLICK TO LAUNCH SLIDESHOW   CLICK TO LAUNCH SLIDESHOW  
CLICK TO LAUNCH SLIDESHOW CLICK TO LAUNCH SLIDESHOW
1. VERZIJA POSTAVA   2. VERZIJA POSTAVA
 


Pogled kroz crveni prozor
Sarawut Chutiwongpeti http://www.chutiwongpeti.info
.../sarawut_chutiwongpeti/install_v1.html


Osnovna ideja:
Moj je cilj istražiti mogućnosti konceptualnog vizualnog jezika i razviti novu timsku umjetnost kao dio suvremene umjetnosti/suvremene globalne društvene strukture i tehnološke civilizacije u kojoj živimo. Posebno me zanima koliko suvremena umjetnost pospješuje širenje informacija, produbljuje univerzalnu prirodu čovjeka i međukulturalne umjetničke i kritičke suradnje. Također, moguće je dovesti u pitanje smisao suvremene umjetnosti. Glavna pitanja su: Imaju li osjeti/reakcije koje izaziva suvremena umjetnost još uvijek neko značenje danas? Kako konceptualne suvremene umjetničke ideje i procesi mogu riješiti globalne probleme? I može li konceptualna suvremena umjetnost razotkriti korumpirane društvene vrijednosti u glavnim gradovima i stvoriti most između sadašnjosti i budućih generacija.


Koncept:
Ciklus «Bez naslova 1996» razvio se u trodimenzionalne radove koji prikazuju živi prostor u širenju praznine, koji se sastoji od svjetla, zvuka i boje, a koji su tijesno povezani s vremenom, beskonačnim vremenom. Teško je dokučiti bitne odlike bilo kojeg predmeta, jer s vremenom, on gubi vrijednost i stoga se malo pomalo mijenja, blijedi, smanjuje i gubi oblik. Oblik se teško raspoznaje, kao što je posvjedočio Claude Monet, koji je sjajno zapažao različite faze istog predmeta. U njegovim očima, fizički izgled je izvan dohvata prosječnog ljudskog vida.

Od 17. stoljeća do danas ljudsko društvo promatra svijet oko sebe isključivo na znanstven način. Ipak, znanost nije u mogućnosti dati odgovore i rješenja na sva naša pitanja. Arhitektura, predstavljena u životnom prostoru, otkriva kako je ono što čovjek naziva «predmetom» u stvarnosti tek spoj molekula, oblik energije. Naš svijet se zapravo sastoji od dva odvojena svijeta: jedan je svijet materije, drugi je svijet energije, oblikovan zemljom, vodom, vjetrom i vatrom. Peti element svijeta energije je apsolutna praznina. Toplina, svjetlo i električna struja primjeri su nestabilnosti energije. Razdvajanje svakog određenog tipa energije otkriva pravu kombinaciju različitih tvari. Intelektualno stajalište etiketira svaki predmet kao bezvrijedno izrođivanje. Nekada se o grčkoj civilizaciji mislilo kao o vrhuncu ljudske kulture, ali je jednog dana čovjek shvatio kako se ono što je nekoć vidio kao čvrstu geometrijsku strukturu dekonstruiralo. Slično, moderni pojam «svjetla» može se usporediti s prosvjetljenošću, dok predmet predstavlja tamu.

Ono što se očekuje od 21. stoljeća i vremena nakon njega jest vratiti čovjeka na put istinske, beskonačne «svjetlosti». «Životni prostor» u velikoj se mjeri bavi dimenzijom u vremenu i tišini. Vrijeme je ključni element duhovne egzistencije. Na pola puta između svijeta dimenzija i svijeta tišine stoji čovjek, koji pokušava spojiti oba svijeta. U tom procesu on se oslanja na svoju podsvijest, tretirajući je kao «istinsku percepciju». Vanjski element je atmosfera – presjek vremena i prostora. Dok zamišljamo kako gledamo u prošlost, prostor se zaustavio i dok stojimo na presjeku vremena i prostora, nalazimo se u sadašnjosti.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ciklus instalacija «Utopija 1997»

Koncept:
«Utopija 1997» razvila se iz serije instalacija «Bez naslova 1996», koje su bile predstavljene na izložbi «Gdje ćemo živjeti sutra?», koju je organizirao slavni japanski arhitekt Toyo Ito. Originalni koncept nastao je iz kompjutorskih eksperimenata-fotomontaža, koji su izrasli u trodimenzionalne radove komponirane od arhitektonskih struktura, elektronski kontroliranog svjetla i zvučnih efekata, prikazujući životni prostor povezan s vremenom.

Danas se svijet sastoji od neizvjesnosti i dvoznačnosti. Znanost i civilizacija ne mogu u cijelosti odgovoriti na naša pitanja. Ponekad znanje može sadržati moć koja nadilazi granice intuicije i intelekta pojedinca. Često napredak u znanosti dovodi u sumnju moralne i etičke norme, jednako kao i vjeru i religiju. Kad se znanost i tehnologija zloupotrijebe, mogu postati prijetnjom čovječanstvu.

Proturječna strana utopije puna je pesimizama. Čovjekova težnja za osvajanjem udaljenih galaksija, beskrajna potraga za kolonijama i teritorijima reflektira njegov unutrašnji nagon za moći, širenjem i kontrolom. Neravnoteža između onih koji kontroliraju i onih koji su kontrolirani pridonosi neredu i dvojbi.

U vremenu iskrivljenih i pobrkanih vrijednosti, estetske vrijednosti i zdravi razum također su uvelike izmijenjeni. Na kraju stoljeća suočavamo se s krizom svjetske civilizacije.


Sarawut Chutiwongpeti
Umjetnik, živi u Bangkoku, Tajland



KAZALO








LOOKING FOR A HUSBAND WITH AN EU PASSPORT BY TANJA OSTOJIC
LIGHT TYPE WRITER
Constantin Luser

TRANSMISSION

Plug'n'Pray
Lionello Borean & Chiara Grandesso

LIGHT TYPE WRITER
Constantin Luser

Digitalni Golem
Eric Van Hove

Good News©
Mihael Milunović

Pogled kroz crveni prozor
Sarawut Chutiwongpeti

TEME
SYSTEMS

SISTEMI
 
TRANS.MISIJE
 
MEHANIZIRANO
 
OSOBNO
 
MIKRO-UTOPIJE
 

KAZALO




ABOUT THIS MAP