ENGLISH
HRVATSKI
ART-e-FACT,  STRATEGIJE OTPORA IZDANJE 01: ILEGALNA IMIGRACIJA IZDANJE 02: UTOPIJA [TI SI OVDJE] IZDANJE 03: TECHNOMYTHOLOGIES IZDANJE 04: GLOCALOGUE UTOPIJA
UVODNIK BIBLIOGRAFIJA O ART-E-FACT-U KONTAKT
REPORTS
GLOBAL+ MAP
IMAGE OF BODO KAPING
THEORY
MOŽE LI SVIJET UMJETNOSTI DOISTA STVORITI HOLLYWOOD BOLJE OD HOLLYWOODA?


TRAVELOG

Svijet na putovanju
Boris Groys
Turist i stanovik grada postaju jedno.

MOŽE LI SVIJET UMJETNOSTI DOISTA STVORITI HOLLYWOOD BOLJE OD HOLLYWOODA?
Steven Rand
Hipnotizam tehnologije – vidi li mu se kraj?

Mobilna utopija
Charles Esche
Utopijski izlet koji je povezao dvije vizije međusobno udaljene 400 godina

FEATURE AND WRITINGS
LOOKING FOR A HUSBAND WITH AN EU PASSPORT BY TANJA OSTOJIC
ONLINE
Light Type Writer
Constantin Luser


THEORY

Utopija s
Larom Croft i nekim drugim ČudoviŠtima i izvanzemalj-
cima

Marina Gržinić
Novi smjer žudnji; činjenice i tijela u globalnom svijetu

IMPERIJ I NJEGOVE UTOPIJE
Žarko Paić
Kako misliti utopiju, a ne pobjeći od društva realne represije / depresije u geto ili azil za fantastične outsidere?

ZERZAN VON TARZAN UND TAXIS - FAŠIZAM UŽITAKA ILI FAŠIZAM STVARI
Zoran Roško
Želja da postanemo stvari naša je glavna utopija




ART WORK
MEHANIZIRANO
     
MADRID
  PARIZ   RIGA

 
     
SKOPJE   STOCKHOLM   TOKIO


 
CLICK TO LAUNCH SLIDESHOW
Slike gradova
Plastični omoti skupljeni po čitavom svijetu te izloženi kao niz apstraktnih slika
Magnus Bärtås
     


SLIKE GRADOVA
Magnus Bärtås

U svakom gradu koji sam posjetio nastojao sam pronaći plastične omote formata A4. Raznobojne plastične omote moguće je kupiti gotovo posvuda. Još nisam bio u nekom većem gradu u Europi, Africi ili Aziji (Japanu) gdje ih ne bi bilo moguće naći. Zapravo, nema ničeg dramatičnog u njima, nema nekih posebnih vrijednosti, i premda u nekim zemljama pripadaju srednjoj klasi ili građanskom sloju, ne smatraju se ‘ najneophodnijim stvarima’.

Uporaba boja oscilira između funkcionalnih i estetskih zahtjeva. Ima nečeg djetinjastog u žarkim bojama (ponekad se pretvaram naivnim kad u papirnicama i knjižarama, gdje se obično nalaze, tražim ‘još boja’, jer u stvari boje imaju funkciju razdvajanja pojedinih kategorija, odnosno pohranjenih informacija. Pokušavam pronaći što više različitih boja, kako bih napravio kolaže krajolika gradova od maksimalnog broja boja. Budući da su prozirni i dvostruki, svako preklapanje stvara dodatne nijanse i boje. Formalno govoreći, potrebno je donijeti kompleksne odluke upravo zbog brojnih mogućnosti na koje mogu biti posloženi slojevi omota.

Uz pomoć tih predmeta, plastičnih omota aranžiranih u ‘dokumentarne slike’, želim komentirati globalnu situaciju u kojoj se isti predmeti mogu naći posvuda i gdje jedna veličina (A4) izražava jedinstvo. Ali, također, zanima me mogućnost preobražaja svakodnevnih predmeta koji gledatelju mogu pružiti neočekivano lijep prizor. Izgledaju ‘univerzalnim’ i stoga posjeduju metonimijska svojstva, ispunjavajući modernističku utopijsku ideju o univerzalnosti umjetnosti. Međutim, to nije istina. Zapravo, nikad nisam naišao na iste boje ili kombinacije boja u dva grada (čak ni unutar iste države). Plastični se omoti kreću, tamo i ovamo, između općeg i pojedinačnog, između globalnog i lokalnog.



Magnus Bärtås (SE)
Umjetnik, živi i radi u Stockholmu, Švedska




KAZALO








Homeless  Ideas
FILM
Y-STROJ ZA ZAVOĐENJE (detalj)
Yvonne Trapp

MICRO-UTOPIAS

Y-STROJ ZA ZAVOĐENJE & SMEĆE
Yvonne Trapp

STOP_-
SUNCU
(RADNI NASLOV)
Vadim Fishkin

SLIKE GRADOVA
Magnus Bärtås

TEME
SYSTEMS

SISTEMI
 
TRANS.MISIJE
 
MEHANIZIRANO
 
OSOBNO
 
MIKRO-UTOPIJE
 

KAZALO




ABOUT THIS MAP